Aquest blog el van iniciar per un grup d'alumnes del CFde Gestió Comercial i Màrqueting de la nostra Escola el curs 2012 - 2013 amb l'objectiu de comunicar a tots els interessats del màrqueting, les tasques i activitats que feien durant tot curs, tant fora com dins de l'escola i també ser un punt de trobada entre alumnes, ex alumnes i professors mitjançant les seves reflexions, experiències o comentaris. Gràcies ex alumnes per la seva col·laboració.
dissabte, 22 de novembre del 2014
DAMM SAP FER MÀRQUETING
Com cada any els alumnes dels CFGS de Gestió Comercial-Mk i Administració i Finances hem anat a la fàbrica que té el grup Damm al Prat de Llobregat.
Passejant per la fàbrica es respira molta tecnologia i saber fer (know how) a l'hora de produir 25 marques de cervesa. No és estrany que sigui una de les fàbriques més capdavantera d'Europa perquè la seva inversió de 243 milions d'euros li permiteix un procés de fabricació molt ràpid per llançar el seu producte al mercat domèstic i d'expansió.
La seva imatge de marca està molt treballada a la fàbrica en tots els sentits, ja sigui el seu logotiu, el seu color vermell, la seva vestimenta dels treballadors, les seves parets i la publicitat que hi penja, les seves portes, etc... que fan un branding molt eficaç i persuasiu que posicionen l'empresa al màxim nivell del mercat cervecer.
Respecte a la logística dir que és única amb tota la maquinària tecnològica pensada per produir cervesa amb molta rapidesa que permiti portar el producte al magatzem del Port de Barcelona on l'empresa el llança al mercats interiors i exteriors.
Però el grup Damm es dedica tambè a altres activitats que li reporten un portafoli molt diversificació amb molta amplitud i profunditat al mateix temps. Em refereixo els negocis d'aigua mineral (Veri i Fuente Liviana), begudes de marca blanca com Hacendado (Font Salem), serveis logístics (Alfil Logístics), productes de menjar (Ebro Foods), etc...
Com sempre que anem al Prat estic molt agrait a l'empresa per la seva rebuda i la seva atenció tan personalitzada per a explicar-nos la seva tradició, experiència i lideratge cervecer.
Moltes gràcies i fins la propera visita.
David Pasarín i Estuardo Salazar
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Va ser una visita molt interessant, conèixer com treballa DAMM i quina és la seva logística. En conjunt tot el que se'ns va explicar sobre DAMM, estava molt ben explicat. Com ha anat creixent, no tan sols creant noves cerveses, sinó adquirint-ne d'altres ja creades o tenint part d'elles.
ResponEliminaEl que potser em va impressionar més, els "robots" o màquines que vam veure en el tros final de la visita que anàven sols. Fins i tot quan se'ls hi acaba la bateria van sols al lloc de recàrrega. Una tecnologia molt avançada, cosa que fa que hi hagi un menor cost de personal.
Em van recordar les màquines de la pel·lícula de Charlie i la fàbrica de chocolate, que elles soles, posen taps als tubs de pasta de dents (llavors revisat, una persona per màquina), però a la DAMM vam veure entre uns quants alumnes, que era una persona sola per unes quantes màquines d'aquestes autònomes.
Gran tecnología, si. Podríamos preguntarles a las personas que iban dejando paso a estas máquinas, suprimiendo sus puestos de trabajo. Donde habían 1000 ahora hay 100.
EliminaA pesar de todo, es un proceso natural el seguido, a mayor tecnología menos recursos humanos. Hay que reinventarse para sobrevivir.
Parece que, a pesar de todo, películas como Matrix o Yo, Robot entre otras, que nos tratan de enseñar una visión futurista de lo que nos espera, no vayan tan mal desencaminadas...
Es una revolución silenciosa, pero si nos ponemos a analizar la cantidad de máquinas de las que dependemos....
Por cierto, buena visita. La Inedit estaba demasiado dulce para mi gusto.