diumenge, 6 d’octubre del 2013

SPOT HEINEKEN SEXISTA


Per fi he recuoperat el spot de Heineken que tenia penjat al Moodle. És bonissim encara que sigui sexista i masclista. Heineken identifica el target i reflexa el moment social encara que faci una divisió per sexes.
És una peça molt maca que arriba a la ment del home i exclou a la dona en aquest cas. Però perquè la dona no pot beure cervesa......

12 comentaris:

  1. L'anunci representa la diferencia entre els gustos dels homes i les dones col·locant la cervesa Heineken com el preferit entre els homes, mentre que les dones prefereixen la roba i complements. Es fa un joc amb el tòpic de l'atracció de la dona amb el món de les compres, i el dels homes i el seu gust per la cervesa com a beguda masculina . S'intueix que les dones miren pels seus capritxos, en aquest cas la roba, abans que pels seus amics. No obstant això , la cervesa es veu com un vincle d'unió entre els amics , i com un gest de generositat , ja que s'entén que l'amfitrió va a oferir cervesa als seus amics.
    Transmet la idea que per ser el centre d'atenció amb els amics cal tenir cervesa Heineken. Ja que quan se'ls sent a ells emocionar-se i gairebé plorar podem entendre que un home pensa que és molt millor tenir un armari ple de cervesa que un armari ple de roba.
    En canvi una dona pensa en lo simples que són els homes . Per tant, és lògic pensar que l'anunci va dirigit als homes.
    Les dos situacions estan realitzades molt semblants intencionalment, per fer una comparativa de sexes, en el qual els homes s'emocionen més que les dones, guanyant amb emotivitat, i deixant per sobre Heiniken. Han fet servir un exemple de la vida real per fer-ho entendre.
    Encara que la dona també begui cerveses, crec que el target group principal per la marca són els homes, i per això volen potenciar aquest grup, excloent-hi les dones, per tal de donar més importancia als homes. I així vendres més en aquest segment.

    Blai

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  2. La habitación de tus sueños. Esta es la idea que en el anuncio de Heineken se intenta vender, tanto para el género masculino como femenino. La marca intenta reflejar en forma de tópico muy de los años setenta los gustos principales de los diferentes géneros. Pero como acabo de denominar, de una forma muy anticuada. La sociedad ha cambiado en los últimos años, y ya no es nada raro hoy en día que una mujer se beba una cerveza. Es más, en mi persona, no me gusta mucho la cerveza y bebo poca, en cambio, a muchas amigas que tengo les gusta y yo no me siento menos hombre por este mismo motivo. La sociedad ha avanzado

    De todas maneras, yo no culparía mucho a la empresa heineken, ¿sabéis por qué? porque ellos han cumplido perfectamente con su objetivo, que es la de crear un anuncio que llame la atención de la gente, pero sobretodo muy provocativo. Si este no fuera el caso, nosotros ahora mismo no estaríamos comentando este anuncio ni tampoco diciendo si es sexista o si no lo es. Las empresas de márqueting, se han de encargar de vender un producto y de hacerlo conocer, la publicidad, por mucho que sea sexista o provocativa sigue siendo publicidad, y todo esto es sinónimo a darse a conocer y clientes. Porque en mi opinión personal, la televisión y los anuncios no están hechos para vender ética y valores a los ciudadanos, sino para un entretenimiento mutuo y de ocio hacia las personas. Para educar a la gente están los padres de ellos, y también en otro caso las escuelas.

    Si nos ponemos a ser exigentes y respetar una publicidad educacional podríamos decir que gran parte de los anuncios que ahora mismo nos encontramos no estarían en televisión. Siempre, habrá asociaciones de padres o de un conjunto dispuesta a denuciar este o muchos anuncios. El ser humano, es inconfortable por naturaleza, y en la mayoría de los casos, estará dispuesta a quejarse de esto o de lo otro. Todo esto es una opinión meramente personal, pero sobretodo, perfectamente criticable y que puede ser discutida en mayor o menor medida.

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  3. Vivimos en una sociedad que funciona por impacto, impacta mas una imagen llamativa que un discurso oral, y aquí es donde la publicidad tiene un papel muy importante, jugando con lo visual y transmitiendo mensajes que juegan con las emociones de los espectadores: como el miedo, la alegría, la tristeza o la ira. Los miles de anuncios que vemos hoy en día nos nos influyen consciente o inconscientemente.

    En el anuncio de Heineken nos muestra el ejemplo de estereotipo de mujer y hombre en nuestra sociedad. En el anuncio se observa como la dueña de la casa muestra orgullosa su vestidor en el propio dormitorio, lo cual causa una gran admiración a sus amigas y gritan al verlo.
    Sequidamente se oyen los gritos de los hombres que gritan al ver el almacén de cerveza a modo de escaparate, los hombres se ponen histéricos y hasta lloran y nos dan a entender que la cerveza Heineken estimula a los hombres fuera de lo normal. Nos muestra una clara comparativa entre los dos sexos, ganando los hombres en emotividad y dejando por encima la marca de la cerveza.
    El video muestra o quiere reflejar que el hombre solo necesita la cerveza para ser feliz.Igual que a los hombres les gusta la cerveza a las mujeres tambien, pero nunca debería ser una excitación.

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  4. El spot de heineken es machista y sexista pero tampoco para llevarlo al punto que se ha llevado y formar tanto revuelo entre asociaciones y colectivos,ha habido un cambio generacional mayor que la diferencia entre los sexos y muy rápido en que la época vivida por nuestros abuelos era bien distinta a la que vivimos actualmente nuestra generación, el cambio ha sido de un extremo a otro, hemos pasado de una generación totalmente machista y sexista a otra mas neutral y en la que hay mayor igualdad entre hombres y mujeres, pero bajo mi punto de vista una sociedad demasiado sensible en el que nos llegamos a escandalizar por cualquier aspecto por pequeño o insignificante que sea, el objetivo como todo es alcanzar un equilibrio dado que ningún extremo es bueno.

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  5. Actualmente vivimos en una sociedad muy variada donde tanto el sexo femenino como el masculino pueden tener los mismos gustos. Este vídeo me proporciona una gran emoción y satisfacción diferente entre estos géneros ya que como hemos visto, las mujeres sienten una gran pasión, llegando a incluso a chillar por la moda, el gran armario lleno de ropa glamorosa de una de las amigas donde a todas les gustaría compartir éste. Mientras que en la otra parte del spot podemos ver la diferente emoción que expresan los hombres, en este caso la cerveza Heineken. En los dos extremos se siente la emoción de compartir, y pasar un buen momento con los amigos ya sea las mujeres con la ropa como los hombres la cerveza mientras miran el fútbol. Yo creo que hoy en día, tal y como esta la sociedad no se ve tan marcada esta diferencia en los sexos porque las mujeres también beben cerveza e incluso quedan con los amigos para ver el partido de fútbol con unas birras, así que pienso que no se debería despreciar por este echo. El sexo masculino hoy en día también se preocupa mucho por la moda, la forma de vestir, y también se sienten atraídos por este sector.
    Finalmente pienso que es un vídeo machista donde se está despreciando a la mujer por el echo de no beber cerveza y que ellos sienten más emotividad por beberla. Por otra parte, se entiende que Heineken quiera dirigir su Target group a los hombres ya que normalmente son ellos quien la consumen y la compran más, por lo tanto las ventas serian más altas.

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  6. L’anunci de Heineken va dirigit a un target major d’edat, exclusivament masculí. Amb això, s’està vinculant la cervesa a certs valors masculins com poden ser: la virilitat, el futbol (quan sembla que criden perquè ha marcat el seu equip), l'amistat (la cervesa sol pendre's en companyia d'amics), entre altres.

    Fent aquesta elecció, estan demostrant quin és el públic que els interessa i que realitza la major part de les compres i obliden potenciar un consum diferent o ampliar el seu target més obvi.

    En aquest cas, les dones podem optar per: enfadar-nos i sentir-nos excloses o acceptar una realitat força generalitzada (la majoria de les dones s’emocionarien més al veure un vestidor fantàstic que un armari ple de cerveses) i pendre’ns –ho amb humor.

    D’altra banda, crec que és molt millor l’estratègia seguida per la marca Estrella Damm, ja que amb els seus anuncis no exclouen les dones i a més donen molts més missatges positius del producte.

    En el darrer anunci de 2013 podem identificar tres missatges:
    Cervesa per homes i per dones ( es veuen persones dels dos sexes bebent)
    Cervesa a qualsevol hora va bé (per dinar o de concert)
    Cervesa és diversió (s’associa la cervesa a passar-ho bé amb els amics)

    http://www.youtube.com/watch?v=Qd32xY6_90c

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  7. La societat evoluciona, i la sensibilitat crec que es va diferenciant amb el relleu generacional. Per exemple, la meva germana i jo, parlem d'una manera amb molts més "insults" o paraules malsonants que no la meva mare o inclús la meva iaia. Crec que no s'ha de fer tant de rebombori per un spot de la televisió. Després la gent es queixa de l'anunci de KH7 pero be que els hi agrada veure'l. Els anuncis són com els colors i el target de Heineken en aquest cas es el dels homes. Sincerament el valoro com un anunci atrevit, diferent i contundent. No com sexista com diuen alguns col·lectius, encara que es pot entendre com a tal, ja que es molt susceptible.

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  8. Este anuncio va dirigido, claramente, a un público masculino. La polémica esta ahí, en cuanto los hombres se emociona por ver la nevera llena de cerveza y las mujeres se sorprenden al escuchar los alaridos de ellos, aparece en un tono humorístico el machismo y la división de ver las cosas de cada sexo.

    Eso no quiere decir que las mujeres no beban cerveza, tampoco quiere decir que no les guste, pero si que es verdad que el hombre es un colectivo que tiene un consumo mayor de cerveza que ellas. Un claro ejemplo es en los partidos de fútbol, (que tanto gustan a los hombres) ya sea en la televisión o en el propio campo, siempre veremos publicidad de marcas cerveceras y en anuncios de televisión un hombre con su cerveza, para enfocar principalmente al sector masculino y excluir al otro. En ese aspecto, la compañía apuesta fuerte por estos anuncios en los que después se nota su efecto que tienen sobre la sociedad.

    En cambio, no todos los anuncios son así, como por ejemplo el que a puesto Ariadna en los comentarios de arriba. Yo pondré otro ejemplo para evitar polémicas machistas y sexistas, este es un anuncio de cerveza Quilmes de Argentina (¡esta en latino!): Spot Cerveza Quilmes Igualdad



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  9. La cervesa sempre ha estat considerada un objecte de culte pels homes, una beguda que ens uneix a les amistats i ens permet passar una bona estona veient un “clàssic”, un “derbi” , un Leganés - Las Palmas o simplement fer més amena una densa i feixuga partida de poker. En canvi, en el món femení aquest esperit “ceveser” no es tan present, és per això que les empreses de cervesa saben localitzar el seu “target group” i enfoquen els seus anuncis cap el públic masculí.

    Pero aquesta tendència esta canviant degut a la progressió de la dona en la nostre societat, ja que han passat de ser una part més passiva de la societat, a ser un element important i amb veu en el nostre món. La dona ha progressat i les empreses de cervesa també, moltes cerveses ja utilitzen el “patriotisme”, el sentiment cap a un club esportiu o la zona geogràfica on desarrollen la seva activitat , com a reclam per fer veure al mercat que aquella cervesa és molt més que una cervesa, fer veure als consumidors que aquella cervesa representa la seva cultura, els seus gustos o inclús allò que voldrien ser.

    Tornat a la qüestió, crec que la dona actual té un consum de cervesa molt més elevat que la dona de fa un parell o tres de generacions, degut a que ja no es considera una beguda exclusivament d'homes i que per això les empreses comencen a utilitzar altres recursos no tan masclistes, o si més no, no tant radicals. Crec que l'anunci té un cert toc de humor, però que algunes dones es podrien haver sentit dolgudes per aquest sercasme sexista que va utilitzar l'empresa Heineken. És per això, que crec que la publicitat actual de cervesa deixarà una mica de banda aquest aire masclista i buscarà altres tècniques, com la “patriota”, tècniques que ja han començat a utilitzar empreses com Keler o Estrella Damm.

    En resum, la dona ja és una consumidora de cervesa "important" i les empreses de cervesa (no totes) es comencen a plantejar la publicitat que han de fer i a quin target ha d'anar dirigides aquest tipus de publicitats.

    http://www.youtube.com/watch?v=0GTYpJuw3YQ

    (En el video es pot apreciar l'esperit "patriota" que tenen actualment les empreses de cervesa i que la dona ja és una consumidora real de cervesa, per la qual cosa aquest anunci també va dirgit a elles)

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  10. La cerveza a España nunca a sido un producto que se consuma mucho, y entre las muchas que hay depende del gusto de la persona elegir una cerveza u otra. Por lo tanto los fabricantes de cerveza tienen que producir un impacto a la gente que ve su spot publicitario con el objetivo de que te llame la atención consuma al máximo las opiniones y comentarios a favor o en contra.
    Pero al utilizar la diferencia entre hombres y mujeres es una forma de que algunos se rían, otros se enfaden y algunos les de igual pero habrán conseguido llamar la atención y es un truco muy antiguo utilizar la diferencia entre hombres y mujeres como también lo es utilizar bebes en tu spot, y no digo más bebes bailando y los verás porque son graciosos y muy monos.

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  11. Este anuncio de Heineken representa la fama de que la cerbeza es bebida por los hombres y la moda es disfrutada por las mujeres, pero actualmente estos roles estan cambiando.
    Representa machismo y diferenciacion respecto a la mujer, pero entre todo eso es un gran anuncio que consigue lo que quiere, entrar en la mente del hombre y descubrir su pasion por encima de todo lo demas, la cerveza.
    Para conseguir ese mensaje ha apartado a la mujer, haciendo que esta no se apasione por la cerveza, sino que prefier ver un armario lleno de zapatos. Y aqui es donde comprendo el anuncio ya que si lo analizamos descubrimos que es una cerveza de origen Holandes, y por mi experiencia hay una gran cantidad de mujeres que ya beben cerbeza y son clientes de ella, donde los hombres no son tran presentes (refiriendome a esa marca) ya que espresa sutileza y suavidad.

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  12. Un cop vist l'anunci la meva opinió és la següent:
    Aquest anunci va enfocat pel tipus de Target que consumeix amb abundància aquest producte "cervesa" que majoritàriament són els homes.
    Primer de tot t'ensenyen unes dones que entren una habitació amb roba i complements de moda, i es veu com les dones posen a cridar de l'emoció que els hi comporta aquests elements i per altre banda un grup d'homes que entren a una habitació plena de cerveses i també s'emocionen moltíssim.
    Amb aquest missatge ens volen transmetre que la cervesa sempre ha estat més consumida pels homes, tot i que actualment les dones també en consumeixen menys quantitat.
    D'altra banda, els productors ens volen fer veure la gran diferencia entre els desitjos d'un home i d'una dona, és a dir, les dones s'estranyen al veure que els homes amb una habitació plena de cerveses ja estan contents mentre que elles necessiten gastar-se els diners en moda.
    També ens volen fer entendre que una Heineken pot unir un grup d'amics amb plena felicitat.

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