diumenge, 6 d’octubre del 2013

ZARA OBRE I PENETRA MERCATS SENSE ATURAR-SE



Zara va obrir mercat a La Corunya a 1975 i després van venir altres d'Espanya i la seva penetració.
Amancio Ortega sempre tenia clar que el seu negoci seria internacional i va obrir i penetrar primerament Portugal i així un pais rere altre fins gairabé 86 països que té a l'actualitat.
Mai tanta opertura i penetració de mercats han donat que parlar al mon. I és que l'estrategia de Inditex no s'atura.
¿ CREIEU QUE ALLÒ DE OBRIR I PENETRAR MERCATS PER PART DE ZARA TINDRÀ FI O NO   ?

9 comentaris:

  1. La estructuración de la empresa Inditex creo que es un estilo perfecto i envidiable para muchas empresas. Lo que consigue esta empresa es realmente fascinante, muchos de nosotros quisiéramos triunfar como el señor Amancio Ortega, pero lo que esta claro, es que la labor que a echo este hombre es impresionante, esta llevando a todo el mundo sus marcas, su ropa! Pero la pregunta es, ¿tendrá fin la expansión de Inditex? Yo personalmente, creo que si. Las personas, las cosas llega un punto que ya no se pueden hacer mas grandes. Cuando esta empresa toque la cima y este expandida en todo el mundo ya no podrá crecer mas, podrá cambiar y variar muchas de sus facetas como marcas, muchos estilos y tipos de ropa, pero aunque siempre hay alguien que consigue la cima, alguien que llega a conquistarlo todo, yo creo que lo mas complicado de haber llegado es saber mantenerse, y lograr estar siempre en ese grado.

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  2. L'empresa Inditex és fasciant. El poder que té aquesta, arreu del món, és realment increïble, Bé de fet, des de que es va crear aquesta empresa el 1975, només ha fet que realitzar passes de gegant i anar posicionant-se davant de tothom fins arribar el dia d'avui, tot i haver començat des de baix de tot amb un simple negoci de bates d'estar per casa. Cal dir, que l'Amancio Ortega, ha sapigut realitzar perfectament bé, totes les tasques relacionades amb el seus negocis, com les de marquèting mix, de logística, d'investigació de mercat, etc.. En general, ha sapigut gestionar en perfecció tot el seu sistema comercial i arribar a tenir els grans punts de venta que té avui en dia al s seu abast, un clar exemple i el més idoni és el Zara, el punt de venta pioner que li ha permès tenir tot el que té ara i ser el tercer home més ric del món. Tot i així, diuen que en aquesta vida tot té un final, i com ha dit el meu company Enric, hi haurà un moment que l'expensió s'haurà d'aturar perquè ja no hi hauran més possiblitats, però si sap gestionar-se bé, el seu èxit podrà seguir.
    Això, si és capaç d'anar innovant i poder-se mantenir a dalt de l'èxit, com ha fet per exemple, l'emrpesa Coca-Cola.

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  3. Gran video y también realmente te hace llamar la atención. Hay que tener el talento y el sacrificio diario para hacer que una compañía funcione tan bien y sea tan eficaz como lo es Inditex.
    Realmente es inexplicable en algunos sentidos la gran fuerza que ha tenido el boca a boca en esta empresa. De ser una simple tienda de batas en el año 1975 a estar dentro del top 3 de empresas textiles en el mundo ¿quién lo diría hoy en día? Tanto su modelo de márqueting como el de logística son admirables. Es cierto, que hay muchas quejas en el modelo del trato al trabajador, pero eso no quita el mérito que se le ha de retribuir a esta gran empresa. Ser constantes y una exigencia 100% en la causa, es uno de los motivos por el cual Inditex ahora está arriba. No me imagino el panorama textil mundial sin Inditex, porque una marca puede ser, pero veo infinitamente complicado que fallen todo un conjunto de nueve empresas que son la que controla Inditex, a la par, con el probablemente mejor posicionamiento textil del mercado.
    Sin duda Amancio Ortega es un ejemplo a seguir, sinceramente hace preguntarme ¿Qué diablos estoy haciendo con mi vida?. La diferencia, es que él y su familia de empresas se están comiendo el mundo, mientras a mi es el mundo el que me está comiendo.

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  4. Molt interessant la última frase del vídeo: “La marca Inditex navega contra corriente en un momento de caída del consumo”. El consum, a nivell espanyol potser baixa, però hi ha molts mercats que estan creixent, com el rus o el xinès. Crec que els mercats que Inditex encara té camí per recórrer, no obstant, arribarà un moment que hi ha tant de mercat abarcat, que acabarà per passar-li factura, i anirà baixant i potser arribant a destruir-se l’empresa. (Apple diuen que les seves ventes del producte iPad són un 29% inferiors a les del any passat, arriba un moment que les grans empreses, en el cas de la tecnologia, no saben que inventar), i en el cas de la roba, pot ser que passi el mateix. La roba no es tracta d’avançar, però si que es tracta d’agradar, i quan una temporada els surti malament, o canviïn les tendències, potser es fot el que en Català es diu “Una patacada” i entra en fase de reducció. Per ara és un autèntic monstre, i crec que la seva hegemonia pot durar bastants anys.

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  5. Me gustaría destacar la gran estructuración y expansión que se ha llevado a cabo con la empresa Inditex como ya se ha comentado y se comentara, pero me gustaría enfocarlo desde otro punto de vista, y es el de la manipulación de los medios, en el que se destaca a una gran empresa multinacional con grandes planes de estructuración y expansión, siempre lo vemos como un punto positivo en que los medios nos dicen que se crearan puestos de trabajo y ayudara a mejorar y promover la economía, acaso no vemos que empresas como Zara, Mcdonalds, Mercadona etc… son las principales causantes de la crisis y del empobrecimiento de calidad de los productos? Destruyen mucho mas empleo del que generan y a base de competitividad, yo lo llamo empobrecer el producto cierran empresas medianas y pequeñas del sector,la crisis es consecuencia de un sistema de producción que solo mira por la obtención del máximo beneficio para unos pocos, basados en desequilibrios económicos, en la privatización de los servicios sociales, en un reparto desigual de la riqueza en un sistema comercial injusto, hace falta por tanto repensar el modelo económico y productivo en el que vivimos, el capitalismo mata a cien mil personas con tal de vender una bomba o una lechuga, a cuantos pequeñas y medianas empresas se llevara Zara con sus planes de expansión?

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  6. Avui dia l'empresa INDITEX té un gran posicionament en el mercat i penso que es fascinant. No tothom pot triumfar com va fer Amancio Ortega que va començar amb un simple negoci i com a treballador i actualment té un gran imperi, on no tan sols amb les seves marques que hi va crear (començant per ZARA) sinó que fins i tot va arribar a comprar les que creaven competència amb ell com ara Stradivarius (empresa catalana). Tal i com está la cosa avui dia, podem pensar que tot té un fi i que per molts diners que hi pugui tenir Amancio Ortega pot arribar a tancar punts de venda; com jo sé que ha fet amb dos com ara el ZARA del Carrer del Mar i el ZARA del Centre Comercial de Badalona tots dos. Si ho pugués pagar no les hagués tancat, pero bueno suposu que ell tindría les seves raons i que pot ser es per obrir altre punt de venta en un altre lloc on hi pugui ser més rendible. Per una part també hi penso com el meu company Enric, que un cop que aquest home arribi al cim, arribarà un moment que no hi podrà expandir més les seves botigues però potser hi vol crear de noves marques arreu del món.

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  7. Inditex, una gran empresa que ha dado mucho de que hablar tanto por sus productos, por su expansión como por su creador, el señor Amancio Ortega. No solamente es conocida dentro de España, sino que ya es conocía por todo el mundo. Su creador ha conseguido situarse el tercer hombre más rico del mundo, y este hecho se debe a que sus 8 marcas son líderes en el mercado de la moda. La primera marca que creó fue Zara, en el año 1974 que empezó por Galicia y se extendió por toda la resta de España. Más tarde compró la marca Massimo Dutti a una familia catalana, poco después creó la marca Bershka, y al ver que la marca Stradivarius le hacia mucha competencia a Berskha decidió comprarla también. Pero poco después se fijo en el sector de la moda de ropa interior y decidió crear la marca Oysho. Y posteriormente se han creado las 3 últimas marcas que son: Pull and Bear, Zara Home y Uterqüe. Esta claro que es una gran empresa y que ha sabido evolucionar a una velocidad inigualable, pero como bien han comentado mis compañeros todo tiene un final y puede que el de la Empresa Inditex no esté cerca pero algún día bajara su expansión. Aun así, creo que el éxito que ha conseguido esta empresa está totalmente logrado.

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  8. La empresa Inditex quiere penetrar tanto al mercado para que se de a conocer y que no sea una marca mas en el mercado, él quiere dominar el mercado en la medida de lo posible sin que se considere monopolio. Se podría decir que Inditex a madurado como empresa y ya es una gran empresa a considerar en el mercado, pero si se diera el caso de que penetraran en todos los mercados posibles sin control casi, podría llegarse al caso de que las personas lo consideráramos algo del montón y que ya no gusta porque es Inditex, es decir que hubiera sido una "moda" que ha durado mucho, por eso Inditex debe considerar la posibilidad de no penetrar tanto y abstenerse un poquito, para que sea una empresa que este a unos lugares en concreto y no en todos los lugares habidos y por haber.

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  9. Opino que Zara com a marca serà molt díficil que s'extingeixi, l'altre cosa es que canvii el producte que ofereix.
    És una de les marques que més inverteix en l'investigació del client potencial, investigant les futures modes i moviments que hi ha dins la població.
    És un gegant dins del món comercial. Per tant, l'únic que pot fer desaparèixer-la ha de ser un gegant similar que oferixi un producte similar o millor, i a més bon preu. Una cosa realment díficil, ja que superar el que esta fent actualment Zara requereix una inversió a l'avast de molts pocs.
    En conclusió, crec que Zara, tinguent darrere una empresa com Índitex, no s'en anirà avall, a no ser que sorgeixi un competidor molt potent que l'enfonsi ( cosa realment díficil) o que la mateixa marca es quedi enrere en el que el mercat demana, és a dir que deixi d'invertir tant en investigació i desenvolupament, i no ofereixi el que el client realment demana (trend o moda). Per tant, si continua oferint la última tendència en roba i en moments baixos fa nous reposicionaments de la marca, la tindrem en el mercat per molt anys.

    Blai

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