divendres, 8 de novembre del 2013

TALLER CREATIVITAT A TECNOCAMPUS


El passat 29 d'octubre els alumnes de Grau Superior de Gestió Comercial i Màrqueting vam assistir al TecnoCampus per realitzar un taller sobre la Innovació i Creativitat.

El primer que vam esbrinar va ser la definició d'Innovar i les seves característiques, donant-nos pas a ser capaços de diferenciar-la de la Creativitat.

Vam aprendre que (segons les estadístiques):

De 1000 idees boges només 100 Mereixen experimentar, on son 10 Dignes d'inversió i 2 o 3 Produiran beneficis.

Al arribar a la meitat de la presentació vam diferenciar els tipus d'Innovació (en producte, en procés...) i com generar una Innovació de manera interna i externa, apareixent conceptes com: Demand Pull i/o Supply Push.

Per finalitzar la teòrica, vam introduir-nos en la practica esbrinant con es generen idees a partir d'una explicació basada en els elements de la Terra (Aire, Aigua, Terra i Foc).

Al entrar en la part practica de la presentació, van realitzar un petit joc amb exercicis mentals basats en imatges i paraules i per finalitzar la mateixa part realitzàrem una activitat de pluja d'idees sobre dos productes, en un descrivint característiques i en l'altre relacionant les característiques anteriors amb alguna innovació.

Edgar Serrano Urbina
Alumne del GS Gestió Comercial i Màrqueting

2 comentaris:

  1. No vaig assistir al Seminari però sempre m'agradat molt el tema de la innovació i de la creativitat a les empreses.
    Penso que no importa massa si primer va el concepte d'innovació que el de creativitat però el que sí és molt cert és que les empreses necessiten innovar i fer creativitat per ser competitives.

    I si parlem de les persones encara hem de ser millor dia a dia i això ho podem aconseguir mitjançant el treball innovador i creatiu per a superar-nos.

    Recordo ara mateix que estem fem el inici del projectes de síntesi del CFGS de Gestió Comercial-Mk i estem cercant les idees futures gràcies al Brainstorming.
    Aquesta sí que és una tècnica creativa interessant per a desenvolupar idees i a on tothom que hi participa s'ho passa força bé i s'implica al màxim.

    Gràcies al Brainstorming estem de enhorabona els professionals del Màrqueting i la Publicitat, els docents i alumnes i que la pluja d'idees no s'acabi mai per a innovar i crear millors productes i serveis pel nostre abast.

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina