divendres, 30 d’octubre del 2015

DIGUES SEMPRE SÍ I MAI NO

El dijous 29 d'octubre va venir a una xerrada, per primera vegada, a la nostra escola el periodista Vador Lladó.

No he coincidit mai amb ell però sí que havia sentit parlar de la seva facilitat de paraula i del seu programa radiofònic lider audiència dels matins, el "Fricandó matiner" del RAC 105.

A la xerrada, les seves paraules (comunicació verbal) i els seus gestos, mirada i la seva manera de seure (comunicació no verbal) no va passar desapercebut.

La seva trajectòria li avala des de que va començar fa 20 anys a la ràdio comarcal de Mataró. Des de llavors no s'ha aturat de pujar i créixer fins al 2006 que li va arribar la seva oportunitat amb la direcció del programa "Fricandó matiner" del RAC 105.

Amb les seves paraules vaig veure a un Vador molt segur de sí mateix, força entusiasta i amb morro, el qual creu molt en la seva persona i que s'ha fet a si mateix. És un periodista afable i predisposat a parlar i acceptar sempre les propostes (encara que jo li vaig proposar un canvi d'aires a Madrid i a la Cadena Ser i no la va voler).

Sens dubte, el seu branding transmet un posicionament ferme de principis i diu allò que hi pensa de forma directa.

Però, de tot allò que vaig veure durant la xerrada em va agradar un aspecte per davant de tots. Em refereixo a la veu i al seu tractament que fa un periodista com ell. Vull dir que la seva veu està molt treballada, ja sigui en quant el to, el volum i la seva entonació. A la fi té una veu molt seductora i apropiada per a la ràdio.

Recordo ara mateix el temps passat quan anava a la universitat de periodisme i feia pràctiques de ràdio i mai vaig aconseguir una veu per a treballar a la ràdio. I què ????
Ara la veu la utilitzo per a donar classes a Santa Anna i la veritat és que sóc molt feliç

David Pasarín
Professor Màrqueting


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada